Kisah Pemuda Perancis Bertato Memeluk Islam


Kisah Pemuda Perancis Bertatoo Memeluk Islam
Gambar hiasan

Kisah seorang warga negara perancis yg bertato menjumpai maulana Sa'ad.
Wahai maulana sesungguhnya aku ini adalah orang yang bermaksiat.
Agamaku atheis.
Pembunuhan,pemerkosaan,perompakan,judi,khamar,dan semua maksiat aku lakukan.
Aku sudah mendatangi beberapa agama untuk bertaubat.
Mereka semua katakan taubat mu kepada tuhan sangat lah berat.
Dan sekarang aku datang ke India untuk bertemu dengan engkau mau bertaubat.
Apakah taubat ku di terima dengan tuhan mu..??
Maulana Sa'ad langsung menitiskan air mata dan berkata Taubat mu lebih baik drpd taubat nya saya dan taubat nya seluruh manusia..
Bagaimana dengan tato yang ada di badan saya ini..??
Maulana Sa'ad katakan jangan lah kau tambah 1 titik pun di tubuh mu lagi.
Jika kau tambah 1 titik,maka kau lah orang yang paling hina,diantara semua manusia yang hina termasuk hina saya.
Maka orang Perancis tersebut terus mengucapkan syahadat.
Begitulah ikhram nya maulana kepada orang yang ingin bertaubat.
Asbab islam nya orang Perancis tersebut, setiap hari 10-20 orang yang memeluk islam di tangan beliau.

via

0 comment... add one now