Sultan Johor Bayar Zakat 10 Kali Ganda Dari Harga Trak Mack

Sultan Johor Bayar Zakat 10 Kali Ganda Dari Harga Trak Mack : Pembelian trak Mack oleh Sultan Johor, trak yang paling mahal didunia buatan Australia yang dianggarkan bernilai RM1.4 juta mencetuskan pelbagai pandangan bagi rakyat Johor dan juga rakyat di negeri lain. Ikuti salah satu catatan seorang netizen yang sangat menarik bagi kami di bawah...

Sultan Johor Bayar Zakat 10 Kali Ganda Dari Harga Trak Mack

"Bacalah rakyat Malaysia supaya kalian menjadi manusia berfikir Dan keluar dari zaman kebodohan..

Buat yang suka hina dan hidup penuh dengan makian, pernah x ambil tahu menteri korang bayar zakat atau tidak? ...kalian melenting bila baginda membeli truck untuk kegunaan meninjau rakyat, tapi baginda bayar zakat 10 kali ganda dari harga truck tersebut setiap tahun. ...

Duit dari baginda bukan dari keuntungan Petronas, tol dan GST.....mereka adalah yg terawal dalam menjaga rakyat termasuk menentang GST. Lebih awal dari pemimpin politik.. dañ aku ingat lagi pemaisuri sultan sanggup membantu pelajar2 diluar negara yang susah akibat ringgit yang tidak laku disebabkan kebodohan pemimpin kita ....

Buat rakyat Johor khususnya dan malaysia umumnya, berbanggalah kalian menjadi rakyat Johor.. Pertahankan negeri dan sultan korang dari anasir jahat yang dibayar untuk menjatuhkan pemimpin Islam...x kira la mereka dari kalangan menteri penguasa, peguam, rakyat biasa, jika ada yang mahu jatuhkan pemimpin Islam kamu, bangkit dan lawan musuh2 ini..


Sepanjang aku belajar an kaji sejarah, kerabat dari keturunan Johor terkenal dengan sikap suka berniaga..itu yang mereka warisi sejak berzaman..perniagaan jadi warisan mereka bukan sekadar harta....contoh terdekat bagaimana Tengku Mahkota Johor menaikkan nama sukàn bolasepak negara yang lemau dan lemah menjadi semakin diminati..

Ini satu perniagaan yang luarbiasa bagi saya...daripada saya x berminat membeli tiket ke stadium terus menjadi peminat bolasepak tanahair..daripada stadium kosong, pegang menjadi ramai..macam mana aku tahu, sebab aku ikuti perjalanan bolasepak dari Dollah Salleh jadi pemain Pahang sampailah beliau menjadi jurulatih negara... Waktu itu umurku baru mencecah 12 tahun...Bagi aku ini salah satu perniagaan dan pelaburan TMJ yang berjaya...

Jadi memang layak la sultan dan rakyat mereka hidup mewah.. Pertahankan sultan kamu Ali Mohd Ismail dan sahabat2 aku sekalian.. Biar dikeji mempertahankan maruah dari dikeji menggadaikan maruah...apa2pun tahniah buat kalian rakyat Johor dari aku...kalaupun aku bukan rakyat Johor bermatian2 pertahankan hak kaliàn, kenapa kalian masih tidur lena membiarkan semua kebodohan ini berjalan...bagaimana aku boleh rasa dukacita orang luar menghina sultan kamu, sedangkan kamu ketawa seperti tiada apa2 berlaku....

Jangan bandingkan sultan dengan sahabat nabi kerana mereka dilahirkàn Dan dipilih hidup bersama nabi .. Tiada manusia yang boleh dibandingkan dengan mereka....

Bagi saya sekurang2nya baginda sultan ini sudah lakukan kewajipan Dan yang terbaik unutk rakyat dia...Petronas sejak ditubuhkan sehingga sekarang dimaklumkan menteri tidak pernah membayar zakat.. Jadi kenapa begitu marah kpd sultan Johor ni?

RM 12 juta 500 ribu zakat untuk rakyat Johor!! Segalanya bermula dari hanya RM 1 juta sahaja..

Asiah Abd Jalil sila muhasabah diri.. Musibat2 seperti Ali Abd Jalil , Adam Abd Jalil, Daniàl Ali , Illalovejdt, Hamba Sàhaya, Hazlinda Jaafar, Ali Zizou Zizou dan lain-lain, korang pun diminta guna otak dan akal supaya menjadi lebih bijak dari lembu..

Daulat Tuanku,
Zach Yahya

Sultan Johor Bayar Zakat 10 Kali Ganda Dari Harga Trak Mack
Sultan Johor Bayar Zakat 10 Kali Ganda Dari Harga Trak Mack
Sultan Johor Bayar Zakat 10 Kali Ganda Dari Harga Trak Mack
Sultan Johor Bayar Zakat 10 Kali Ganda Dari Harga Trak Mack

0 comment... add one now