Restoran Cuci Kuali Guna Penyapu Di Arah TUTUP

Restoran Cuci Kuali Guna Penyapu Di Arah TUTUP : Sebuah restoran India Muslim yang viral setelah pekerjanya dilihat membersihkan kuali menggunakan penyapu diarahkan tutup esok kerana kotor selepas diperiksa Jabatan Kesihatan dan Alam Sekitar Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), petang tadi.

Restoran Cuci Kuali Guna Penyapu Di Arah TUTUP

Menurut seorang jurucakap, restoran berkenaan diarahkan tutup sehingga pihaknya berpuas hati dengan tahap kebersihannya.

Menurut laporan itu, pemeriksaan mengejut dibuat oleh lapan penguat kuasa jabatan berkenaan di seluruh kawasan premis termasuk bahagian dapur selepas menerima aduan orang ramai yang melihat video itu.

“Hasil pemeriksaan mendapati tahap kebersihan di restoran berkenaan tidak memuaskan dan kita beri notis supaya restoran ditutup esok.

“Kita akan beri kelulusan untuk restoran itu beroperasi semula apabila ia benar-benar bersih,” katanya.

Video salah seorang pekerja restoran berkenaan yang menggunakan penyapu untuk membersihkan kuali menjadi viral semalam selepas salah seorang pelayar Facebook memuatnaik video itu.

Ia kemudian mendapat perhatian netizen yang mengecam perbuatan itu di samping mempertikaikan tahap kebersihan premis berkenaan.



Seorang pekerja kedai mamak mencuci kuali guna "MOP".. Yg menjadi Viral. nama kedai tidak dinyatakan.
Posted by Video Viral on Monday, 12 October 2015


via
http://www.sinarharian.com.my/semasa/restoran-guna-penyapu-cuci-kuali-diarah-tutup-1.440014

0 comment... add one now