4 Pelajar Sekolah Sematan Ditahan

4 Pelajar Sekolah Sematan Ditahan: Empat pelajar tingkatan empat di sebuah sekolah menengah di Sematan ditahan semalam bagi membantu siasatan berhubung kes buli yang rakaman videonya tersebar di laman sosial baru-baru ini.


Video berdurasi dua minit 52 saat tersebut memaparkan dua pelajar perempuan menampar seorang lagi pelajar perempuan dan menghen­takkan kepalanya ke dinding.

Seorang lagi pelajar perempuan dan pelajar lelaki pula dilihat se­perti mengejek mangsa yang terjatuh ke lantai selepas rambutnya ditarik.

Kejadian itu menarik perhatian warga netizen yang mahukan tindakan tegas diambil terhadap mereka yang terlibat dalam kejadian berkenaan.

Menurut Ketua Polis daerah, Deputi Superintenden Wong Chee Keong, pihaknya telah menerima laporan berhubung kejadian tersebut dan siasatan dibuat dengan menahan empat pelajar dari sekolah ber­kenaan untuk membantu siasatan.

Katanya, pelajar-pelajar itu yang ditahan semalam direman selama tiga hari. “Hasil siasatan awal, dipercayai kejadian ini berlaku apabila mangsa menegur rakan sekolahnya ekoran keluar dengan teman lelaki sebelum mangsa dipukul.

“Kes ini disiasat sebagai rusuhan di bawah Seksyen 147 Kanun Ke­seksaan,” katanya ketika dihubungi Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Sementara itu, Menteri Kebaji­kan, Wanita dan Pembangunan Keluarga negeri, Datuk Fatimah Abdullah berkata, Jabatan Pendidikan negeri juga telah diarahkan menyiasat kes melibatkan pelajar berkenaan.

Katanya, kesemua terlibat telah dipanggil untuk memberi ketera­ngan iaitu kumpulan pelajar yang dirakamkan dalam video itu dan pengetua sekolah.



Apa la nak jadi dengan bebudak skg ni....pompuan pulak tu yang tunjuk gangster...Lokasi: Smk sematan, Sarawak
Posted by Video Viral on Thursday, 19 November 2015


via
http://www.utusan.com.my/berita/jenayah/empat-pelajar-menengah-ditahan-1.160935#

0 comment... add one now