Bila Aku Mati ~ Tengku Ampuan Pahang

Bila Aku Mati ~ Tengku Ampuan Pahang: ~ Kata2 dari Tengku Puan Pahang Tunku Azizah Maimunah Iskandariah Sultan Iskandar (di dalam Instagramnya)

Bila Aku Mati ~ Tengku Ampuan Pahang

When I die
I will be offline on Facebook.
I will be offline on 2go
I will be offline on bbm
I will be offline on whatsApp.
I will be offline on viber
I will be offline on tango
I will be offline on Twitter.
I will be offline on eskimi
I will be offline on instagram.
I will be offline on wechat.
My number will be off, I will no longer comment on
posts or even
receive messages, or
information from family and friends.
My friends and family and even my enemies will
cry but there will be
no more me. But you know what will remain when
I'm gone?
The Quran I read will be online.
My 5 daily prayers will be online.
My Zakat will be online.
My good deeds will be online.
My Fasts will be online.
All what I do in the cause of Allah will be online
with me inside the grave
Let all of us think about this!
Eventually we are all going to die. Because every
soul shall taste
death.
Why not prepare for that time that it will be only
you?
Why not stop being afraid of people?
Why not stop being afraid of what people will say?
Why don't you take decisions that will benefit
you on the day of judgement?
Why don't you take decisions that will help you in
the grave?
Why not please Allah and have eternal
happiness, fun and enjoyment?
Remember!!!
Every soul shall taste death.
May Allah make it easy for us. Ameen Yaa Rabbi. please share to remind your brothers and sisters as I remind you now

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Apabila aku mati
Aku akan offline di Facebook.
Aku akan offline di 2go.
Aku akan offline di BBM.
Aku akan offline di WhatsApp.
Aku akan offline di Viber.
Aku akan offline di Tango.
Aku akan offline di Twitter.
Aku akan offline di Eskimi.
Aku akan offline di Instagram.
Aku akan offline di WeChat.
Nombor telefon ku akan dimatikan, ku tidak lagi akan mengulas posts atau menerima mesej, atau informasi dari keluarga dan rakan.
Keluarga dan rakan-rakanku dan juga musuh-musuhku akan menangis tetapi ku sudah tiada lagi.
Tetapi adakah anda tahu apa yang akan kekal apabila ku sudah pergi nanti?
Al-Quran yang ku baca akan online.
Solat ku 5 kali sehari akan online.
Zakat ku akan online.
Perbuatan-perbuatan baik ku akan online.
Puasa ku akan online.
Semua apa yang ku lakukan kerana Allah akan online bersama ku di dalam kubur.
Mari kita semua berfikir tentang ini!
Akhirnya kita semua akan mati. Kerana setiap jiwa yang bernyawa akan merasai kematian.
Kenapa tidak bersiap sedia untuk masa itu di mana hanya akan ada anda sahaja?
Kenapa tidak berhenti takut pada orang?
Kenapa tidak berhenti takut dengan apa yang orang akan katakan?
Kenapa tidak anda mengambil keputusan yang akan memberi manfaat kepada anda semasa hari akhirat kelak?
Kenapa tidak anda mengambil keputusan yang akan membantu anda di kubur?
Kenapa tidak mencari keredhaan Allah dan memperolehi kebahagiaan, keseronokan dan kenikmatan yang kekal abadi?
Ingat!!!
Setiap jiwa pasti akan merasai mati.
Semoga Allah membuat ia mudah buat kita.
Ameen Yaa Rabbi.
Sila berkongsi untuk mengingatkan saudara-saudara anda sepertimana saya mengingatkan anda sekarang.

via

0 comment... add one now