Aduh, Macam Ni Ke Hasil Kerja Kontraktor Melayu?

Aduh, Macam Ni Ke Hasil Kerja Kontraktor Melayu?,ok!!!

Aduh, Macam Ni Ke Hasil Kerja Kontraktor Melayu?

Alhamdulillah.
Sedar tak sedar, dah setahun rumah yang direnovate oleh tuan Abd Rahman melalui syarikat beliau Onestop Renovationsll siap sepenuhnya. Dh setahun juga penyewa duduk. InsyaALLAH, next year, kami akan pindah masuk ke rumah berkenaan.

Pada pengamatan saya, susah sebenarnya kita hendak jumpa kontraktor Melayu Bumiputera yang bagus serta jujur. Kos pembinan juga sangat telus. Tiada hidden charges, malah beliau sendiri mengeluarkan kos untuk kerja2 yang terlepas pandang. Sebelum saya memulakan kerja renovation, ramai yang bercakap, jika quotation yang diterima dlm RM150K, kita kena standby dlm RM200K lebih.. Tapi alhamdulillah, dgn beliau, hanya ada pertambahan less then 5K, itupun kerana saya nak buat few changes...

Sering kali kita di momokkan dengan mentaliti 'Kontraktor Melayu kerja tak setanding bangsa yang dominan dlm bidang tu'.. Kalau kita perhatikan, bangsa yang dominan itu bukan buat kerja sendiri, still tenga kerja adalah 90% warga asing atau lebih specifik, warga Indonesia. Di sini, kita kena bijak menilai kontraktor. Bukan semua kontraktor Melayu yang haprak dan tidak pula semuanya sempurna. Begitu juga kontraktor dari kaum lain. Cuba kita selongkar, kerap kali juga kita disajikan dengan kes-kes kontraktor bangsa lain yang menipu pelanggan. Oleh yang demikian, kita tidak boleh membuat kesimpulan bahawa semua org tu sama.

Alhamdulillah, melalui 8 quotation yang saya terima, selama lebih 2 bulan berfikir, saya nekad memilih Onestop Renovationsll. Jika kita tidak memberi peluang, kita tidak akan nampak hasilnya. Saya tidaklah memantau setiap masa, kerana sibuk, namun, mereka jujur dlm menjalankan tugas. Alhamdulillah, kerja siap seperti yang dijanjikan, cuma terlewat sedikit sebab kebetulan musim hujan.. tapi still memuaskan hati...

Biasalah, kerja2 renovation ni mesti ada yang perlu touch up lepas siap. Namun, saya tidak menghadapi sebarang masalah dengan En Rahman, kerana saya hanya perlu menghubungi sekali sahaja, beliau akan dtg settlekan sebarang touch up dlm tempoh yang singkat.

Kini, dah lebih 1 tahun dan semuanya dlm keadaan yang boleh dibanggakan.
Jika ada yang berhajat hendak renovate rumah atau yang berkaitan, saya cadangkan, cuba anda hubungi En Rahman dan cuba dapatkan juga quotation dari beliau ( Bukan semestinya melantik, sekadar dapatkan lebih input ) nda cuba tgk page belaiu melalui Onestop Renovationsll. No telefon beliau 016-27799362 ( En Rahman )

‪#‎Saya‬ IZINKAN kpd semua untuk SHARE post ini. Malahan sgt2 digalakkan agar dpt diwar2kan kpd org ramai.

Seterusnya beberapa bukti gambar dibawah...


via
Pujangga Berbicara

0 comment... add one now