BAPA KESAL BAYI 17 BULAN MELECUR TERUK TERKENA AIR PANAS AKIBAT KECUAIAN TASKA

BAPA KESAL BAYI 17 BULAN MELECUR TERUK TERKENA AIR PANAS AKIBAT KECUAIAN TASKA,ok:

INSIDEN DI TASKA SUTERA ILMI
AU5, LEMBAH KERAMAT, KL

BAPA KESAL BAYI 17 BULAN MELECUR TERUK TERKENA AIR PANAS AKIBAT KECUAIAN TASKA

Masih tidak kelihatan seorang pun wakil dari taska anak kami ntutk datang ke Hospital Pakar KPJ Ampang Puteri setakat hari ini. Ini menimbulkan persepsi pada kami ibubapa yg menanggung derita bahawa pemilik taska tersebut tidak berminat untuk berhadapan dengan perkara yang terjadi kepada anak kami.

Sebaliknya saya pula, ketika dalam keadaan sebegini yang hampir sepenuh masa menunggu baby Akif di hospital, dijemput hadir ke taska untuk berbincang, tetapi apakah logiknya untuk saya ke sana sini dalam keadaan anak kami yang sakit di hospital dan untuk perbincangan tentang apa? What was done can't be undone. Jadi perbincangan apa lagi yg berlegar di benak pihak Taska? Di mana sifat kemanusiaan dan courtesy dari pihak taska sekiranya mereka tidak pun datang menjenguk sebaliknya kami yang di dalam kesusahan sebegini yang diminta mengadap mereka di Taska? Adakah ini cara yg tepat dalam menangani krisis?

Kalau ini caranya, well they should seriously  reconsider carrying on with what they are doing right now. Bagi kami, kami hanya akan teruskan segala usaha kami yang mana antaranya kami yakin pihak berkuasa berkenaan telahpun mengambil keterangan dan apa-apa yang berkaitan dengan kes anak lelaki kami dari pihak taska.

Apa-apa pun, kami mengucapkan ribuan terima kasih atas kehadiran keluarga, saudara mara dan sahabat-sahabat yg tidak putus memberi ucapan kata kata semangat dan ada yg dtg melawat anak lelaki kami yg ditahan di Wad 646 kerana kelecuran di sebahagian muka dan badan akibat kecuaian pihak Taska Sutera Ilmi, AU5, Lembah Keramat, dimana kami yakin salah seorang pengasuh di situ CUAI sehingga mengakibatkan anak saya kemalangan di dalam taska. Walaubagaimanapun, antara perkara yg amat mengecewakan kami adalah kegagalan pihak taska untuk mengambil tindakan awal dengan menghantar anak kami ke hospital atau klinik, tatkala anak saya ditimpa musibah sedemikian. Mujurlah kami mampu pada hari kejadian berkejar ke tempat kejadian itupun hanya setelah dimaklumkan oleh pihak taska.

Sesungguhnya, lawatan dari saudara dan saudari telah meningkatkan Moral Support kami untuk berhadapan dgn apa yg telah berlaku. Allah shj yg dpt membalas jasa baik anda semua. Amin. Terima Kasih.

Alhamdulillah, anak kami beransur-ansur sihat walaupun sebak di hati kami melihat keadaan wajahnya yang kelecuran. Kalau api yang tercucuh di tangan kita yg dewasa ini pun dah menjerit, apatah lagi si comel kami yg baru berusia 17 bulan lecur di muka dan badan.

Kami memandang serius dan akan terus menuntut keadilan yg setimpal dengan apa yg telah berlaku terhadap anak kami. Menjadi tanggungjawab saya sebagai wakil ibu bapa di taska tersebut, untuk memastikan perkara yg sama tidak berulang ke atas kanak-kanak lain, di taska tersebut mahupun taska-taska lain di seluruh Malaysia.

P/s: Video taken during dressing procedure.


INSIDEN DI TASKA SUTERA ILMIAU5, LEMBAH KERAMAT, KLMasih tidak kelihatan seorang pun wakil dari taska anak kami utk...
Posted by Azri Zakaria on Sunday, 21 February 2016


via
Azri Zakaria

0 comment... add one now