Remaja Khatan Sendiri Guna Parang

Remaja Khatan Sendiri Guna Parang,ok!: Berang diejek rakan kerana belum bersunat, seorang remaja dikejarkan ke hospital selepas dia cuba mengkhatan sendiri kema-luannya menggunakan parang.

Remaja Khatan Sendiri Guna Parang

Remaja itu dilaporkan cuba bersunat sendiri kema-luannya menggunakan benda tajam paling hampir dapat ditemui selepas diejek rakan tiada gadis mahu menjadi temannya kerana dia masih belum bersunat.

Menurut portal berita My Zimbabwe, remaja berusia 16 tahun itu dikejarkan ke Hospital St Luke’s Mission di daerah Lupane untuk dirawat dan doktor kemudian mengkhatakannya dan dirawat selama dua hari di hospital itu.

Menurut doktor, pihaknya tidak faham kenapa remaja itu berbuat demikian sedangkan pekerja kesihatan akan ke rumahnya untuk melakukan proses itu apabila diminta.

Pengarah Perubatan Wilayah Matabeleland Utara, Dr Nyasha Masuka, berkata, remaja itu diejek rakan-rakannya kerana belum berkhatan membuatkan dia berang lalu menggunakan parang untuk mengkatankan dirinya sendiri.

“Kami terkejut kerana dia mempunyai keberanian berbuat demikian dan remaja itu sendiri mengaku terkejut dengan keberaniannya,” katanya.

Menurutnya, hanya kulit luar kema-luan remaja itu luka.

sumber
Harian Metro

0 comment... add one now