Viral Gambar 3 Pakar Bedah Terbaring Keletihan Atas Lantai Selepas Pembedahan 32 Jam

Viral Gambar 3 Pakar Bedah Terbaring Keletihan Atas Lantai Selepas Pembedahan 32 Jam,ok!: Sekeping gambar yang menunjukkan tiga pakar bedah letih dan berbaring di atas lantai selepas mereka selesai pembedahan 32 jam tersebar luas di media sosial.

Viral Gambar 3 Pakar Bedah Terbaring Keletihan Atas Selepas Pembedahan 32 Jam

Menurut akhbar China Global Times, pembedahan ini adalah yang paling lama yang pernah dijalankan di Hospital Fujian Medical University Union iaitu berlangsung dari 8.30 pagi Sabtu sehingga 4.30 petang Ahad.

Salah seorang pakar bedah, Dr Chen Jianping, menjelaskan pembedahan itu membabitkan seorang pesakit mempunyai aneurisme dan stem-otak hemangioblastoma.

"Kami perlu membuang kedua-dua tumor dalam satu pembedahan. Ini memerlukan enam prosedur pembedahan yang berbeza yang akan dijalankan ke atas pesakit ."

"Ia boleh menjadi sukar, berisiko, dan memakan masa. Jika anda sedang mengeluarkan satu tumor, dan salah satu gagal , ia boleh membawa maut. Seramai 17 orang pakar perubatan ditugaskan menjalankan pembedahan itu. Antaranya tiga pakar bedah, enam pakar bius, dan lapan jururawat."

Mereka bersama-sama melakukan enam operasi berasingan untuk mengeluarkan satu siri tumor otak daripada pesakit tunggal.

Dalam pembedahan itu, doktor hanya mempunyai jangka masa rehat yang pendek, sehinggakan keluarga pesakit turut sama bimbang sama ada pakar bedah boleh mengendalikan tekanan fizikal.

Bagaimanapun akhirnya pembedahan itu dilakukan dengan baik dan berjaya. Dalam gambar di atas, ia diambil sejurus selepas pembedahan itu selesai, salah satu daripada pakar bedah untuk dilihat membuat tanda-V untuk simbol "kemenangan".

0 comment... add one now