Nak Jual Penapis Air, Tapi Teknik Jualan Menakutkan

Nak Jual Penapis Air, Tapi Teknik Jualan Menakutkan,ok: Sekadar berkongsi satu kejadian yang boleh berlaku kepada sesiapa pun.... pesanan admin BERHATI HATI...

Nak Jual Penapis Air, Tapi Teknik Jualan Menakutkan

Kejadian 23.02.2016..
Hari selasa..
Jam 4.29..
Kenderaan proton waja....
Lokasi Kg Singapura Tanjung Sedili.

Kronologi..
Petang semalam
Tiba-tiba ada seorang wanita memberi salam..
Selepas menjawab salam..
Dia lantas memasuki dalam rumah dengan tidak memberi pengenalan diri siapa dirinya.
Terus cakap nak pergi toilet..
Kami yang masih terpinga-pinga..
Menjawab toilet kat dapur..
Kami yang masih belum cakap boleh mahupun tidak..
Dia terus pegi ke bilik air dapur..
Isteri saya mengikuti dirinya..
Saya yang masih memegang anak..
Melihat kearah cermin tingkap..
Melihat kereta Waja silver 2..
Dengan melihat pintu pemandu terbuka..
Mula-mula saya ingat dia seorang..
Saya terus ambil handfon dan terus tangkap gambar..
Sebab sebelum nie..
Nenek nye pernah kena kes pukau dan samun...
Ketika lepas ambil handfon..
Saya melihat seorang lelaki keluar dari kereta itu..
Dan membawa barang..
Dan lantas ingin masuk rumah juga..
Saya terus pergi ke pintu depan..
Cuba menghalang..
Katanya dia nak jual produk penapis air..
Jenama ######..
Saya nasib baik pernah ada produk nie kat rumah keluarga dlu..
Cuba mengelak dari membelinya..
Lepas tu baru pihak perempuan 2 orang tu keluar dari blik air..
Bahaya sungguh teknik penjualan dorang..
Tak tahu pula pihak ###### memang jual produk macam nie..
Bayangkan jika masa tu saya tiada dirumah..
Hanya tinggal isteri dan anak yang baru 3 bulan..
Mungkin macam-macam boleh terjadi..

Anda boleh didakwa kerana menceroboh rumah orang..
Kerana masuk tanpa kebenaran..
Berhati2lah dangan orang yang tidak dikenali...

via
Putera Karya via Di tanahku terjadinya bencana

0 comment... add one now