Tersangkut Dalam Gua Hingga Akhir Nyawa

Tersangkut Dalam Gua Hingga Akhir Nyawa,ok!: 23 NOVEMBER 2009, GUA NUTTY PUTTY

Tersangkut Dalam Gua Hingga Akhir Nyawa

Seorang lelaki berumur 26 tahun bernama John Jones keluar menerokai gua Nutty Putty, sebuah gua hydrothermal yang terletak di Utah, Amerika.

Semakin dalam dia meneroka sistem terowong gua tersebut, malangnya dia terperangkap dan tersangkut dalam posisi terbalik (kepala di bawah kaki di atas).

Pihak penyelamat cuba menyelamatkan John tetapi keadaan gua yang sempit menyukarkan proses pengeluaranya.Oleh  itu, pihak penyelamat hanya mampu memberi John makan dan  memberi  “Injection Drip” melalui kakinya yang mengandungi ubat untuk menenangkannya.

Tersangkut Dalam Gua Hingga Akhir Nyawa

John akhirnya mati lemas kerana berada di dalam posisi terbalik selama 28 jam.

Selepas kejadian itu, pihak keluarga dan tuan tanah bersetuju untuk menutup gua tersebut supaya tiada sesiapa pun akan mengalami nasib klaustrophobia yg sama seperti John. Dan hingga kini,jasad John masih didalam gua tersebut.

NOTA: Gambar hanya contoh dan bukan mangsa sebenar.
Credit: FB Recce
By Zz

0 comment... add one now