Penduduk Kampung Masih Takut

Penduduk Masih Takut | “Awal pagi kelmarin, saya bersama tiga rakan duduk di luar rumah bersembang dan berniat merakam gambar hantu secara rambang untuk memastikan kampung kami berpenunggu atau tidak.


“Tanpa disangka, ada antara gambar diambil menggunakan telefon bimbit merakam kelibat putih dipercayai puntianak dan pocong,” kata Nor Zaini Hamzah, 33, penduduk Kampung Lapan, Tengkera.

Pengayuh beca berkata, penduduk tertekan dengan gangguan puntianak, pocong serta toyol di kampung berkenaan sejak tiga minggu lalu.

Katanya, gambar ditangkap jam 3.15 pagi semalam merakam kelibat putih berhampiran pokok pisang dan mangga di belakang rumahnya.

Nor Zaini berkata, sejurus melihat kelibat putih itu, dia bergegas ke lokasi, namun gagal mengesan kehadiran makhluk terbabit dengan mata kasar.

“Dalam keadaan sedia untuk merakam gambar, saya terlihat kelibat putih berhampiran rumpun pokok pisang melalui skrin telefon bimbit. Saya melihat kelibat selepas menyemak semula gambar yang dirakam,” katanya.

Seorang lagi penduduk, Timah Ahmad, 63, yang juga ibu tunggal mendakwa, rumahnya turut menjadi sasaran makhluk halus.

“Kejadian berlaku jam 3 pagi, 1 April lalu. Saya tidur tidur di ruang tamu sebelum dikejutkan dengan dua hentakan pada pintu dapur.

“Saya tinggal seorang diri dan tidak berani membuka pintu memeriksa kerana bimbang helah penjenayah,” katanya.

Terdahulu, sebahagian besar daripada mereka terserempak jelmaan puntianak, pocong dan toyol sejak tiga minggu lalu.

Pelbagai gangguan dialami penduduk seperti melihat jelmaan puntianak melayang melewati pokok pisang selain kanak-kanak bertelanjang bulat dipercayai toyol berjalan di semak berhampiran kediaman mereka pada waktu malam.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Melaka Tengah Asisten Komisioner Shaikh Abdul Adzis Shaikh Abdullah berkata, tiada laporan mengenai kekacauan, kecurian atau masalah lain dibuat penduduk kampung itu.

“Setakat ini, kami tidak menerima laporan daripada penduduk kampung dan saya rasa jika benar ada makhluk halus, tidak mungkin penduduk kampung membuat laporan polis,” katanya.

Sehingga kini dilaporkan, dua anggota polis melakukan rondaan dan mendapatkan maklumat daripada penduduk, selain memastikan mereka tidak berada dalam ketakutan.

Difahamkan, enam ustaz pusat perubatan Islam melakukan tinjauan di beberapa kediaman yang kerap diganggu makhluk halus terbabit bermula jam 12.30 tengah malam semalam.

via
http://www.hmetro.com.my/node/130278?

0 comment... add one now